Itt vagyok

Dorko – Budapesten is jó helyekre visz

 Ma már elképzelhetetlen. Elmenni egy rendezvényre úgy, hogy ne botlanánk bele legalább egy „DRK” feliratba… Így el kell ismernünk, Budapest nem létezik a Dorko nélkül. A cég alapítója szerint a sikerük titka az együttműködés ereje, valamint hogy felvállalják, ez magyar márka. Gém Péterrel beszélgettünk.

Hogyan kezdődött el a Dorko története?
A Dorkót öt éve indítottuk útjára, de már jó néhány évvel ezt megelőzően fontolgattam egy saját márka alapításának gondolatát. A kezdő löketet viszont – egy mondhatni sorsszerű – találkozás adta, amikor belefutottam egy magyar tervezőbe, Kobyba, akinek rengeteg olyan ötlete és terve volt, amik összhangban álltak az én elképzeléseimmel. Ekkor vált bizonyossá a számomra, hogy nincs más hátra, mint előre – csinálni kell!

Most jön az a mondat, hogy mint minden kezdet, ez is nehéz volt…
Természetesen ez nálunk sem volt másképp. Koby és én is dolgoztunk mellette, így napi egy-két óránál nem maradt több időnk a projektre. Ez a helyzet az első egy évben sem változott meg: három-négy ember tepert érte a szabadidejében. Most már a Dorko-üzletekkel együtt ötvenen dolgozunk a márka sikerességéért. 

Mi ihlette a neveteket?
Amikor jött a márka ötlete, valami olyasmit akartunk megalkotni, ami közvetíti a múlt iránti tiszteletünket, de közben képes arra, hogy odalépjünk vele a jövőnek. Ezért olyan nevet kerestünk, ami ezt a kettősséget valahogy visszaadja. A dorkó szó volt az, amiben megtaláltuk mindezt: a szleng révén megvan benne a fiatalos dinamizmus, ugyanakkor a Dorogi Gumigyár nevéből ered, ahonnan a hetvenes évek kultikus teremcipői is kikerültek. Nem utolsósorban pedig magyar, ami azért fontos, mert sosem akartunk idegen nevek mögé bújni.

A Dorko kulcsterméke a cipő

A Dorko kulcsterméke a cipő

Ha csupán egyetlen termékkel bővíthetnétek a kínálatot most azonnal, mi lenne az?
Ez örök kérdés, mindig nagyon sok ötletünk van, viszont alapvetően próbálunk kevesebb termékre fókuszálni, így ez mindig nehéz döntés.

A Dorko saját dizájnjai mögött kik állnak? Mesélj egy termék létrejöttének a menetéről!
A saját, magyar tervezőkből álló kreatív csapatunk áll mögötte. A termékek megalkotásánál arra törekszünk, hogy többet kínáljunk egyszerű divatcikkeknél. Minden darab, amire rákerül a Dorko-logó, üzenetet közvetít, sokszor olyanokét, akik ki mernek állni a tömegből és hangot adnak a véleményüknek. Épp ezért a saját tervezőink kezét sem szeretnénk megkötni, persze tanácsokkal el tudjuk látni őket, ha szükséges.

Mi a kulcsterméketek?
A cipő.

Minek köszönhető ez a népszerűség? Nyilván a hírességek is hozzátesznek…
A népszerűséghez nagyban hozzájárul az, hogy más hazai brandekkel ellentétben mi felvállaltuk, ez magyar márka. Ezen kívül az is hozzátett, hogy a kezdetektől fogva hiszünk az együttműködés erejében. Számos kollaborációt készítettünk, nagyon sok szövetségünk volt fesztiválokkal, szervezetekkel. Együtt nőttünk fel olyan kiváló zenészekkel, mint a Cloud9+, Deniz vagy a Halott Pénz. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy rövid idő alatt sokakhoz eljutottunk.

Ki az, aki leginkább hozzájárult a sikeretekhez?
Senkit sem szeretnék kiemelni – együtt alkotunk egy erős láncot, és közösen osztozunk a sikereken.

Volt olyan, hogy meglepetésként ért egy híresség Dorko iránti rajongása?
Számos külföldi világsztár vásárolta és viselte a termékeinket.

Kik?
Chester Bennington, John Newman, Martin Garrix vagy éppen Louis Fonsi. Szerintem ez annak köszönhető, hogy hungarikum a termék, csak Magyarországon kaphatják meg, és bárhol viselik máshol a világon, csak nekik van. Ez fontos egy világsztárnak, emiatt szerethető nekik.

Gém Péter

Gém Péter

A legnagyobb büszkeség

 

Ki az, akin a leginkább meglepődnétek, hogy tőletek visel valamit? Mondj valakit, akin nagyon szívesen látnál Dorko-terméket!

Eminemen eléggé ledöbbennék, szóval ha valaki meglepetést szeretne okozni, és találkozik vele mostanában, szóljon! Ugyanakkor a legnagyobb büszkeséggel mégis az tölt el, ha az utcán sétálva szembejön valaki a termékünkben. Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ez az ember olyan márkák közül válogathatott, amelyek mögött esetenként több évtizedes munka és dollármilliók vannak, mégis mind közül a miénk mellett tette le a voksát.

Melyik ruházati márkára néztek fel a leginkább?
A Dorko csapatán belül mindenki másra. Az én személyes kedvencem a Nike. Lenyűgöz az a képessége, ahogy az embereket inspirálni tudja. Példaértékű. A szüleim és én is válogatott sportolók voltunk, lehet, emiatt érzem ennyire közelinek magamhoz a Nike szellemiségét.

Milyen újdonságokat várhatunk a közeli és a távoli jövőben?
Egyet árulnék csak el egyelőre: Ostya és Kun Ádám. Magyarország legjobb BMX-versenyzője és gördeszkása közösen terveztek egy cipőt, amelyet többen is teszteltek már mindkét sportágból. Úgy tudjuk, a két sportágra közös cipőt még nem tervezett senki előtte, a tesztelők pedig nagyon pozitívan vélekedtek.

Egy mondatban: mit adott nektek Budapest?
Mindazt, amit a Dorko is képvisel: múltat, jövőt és inspirációt.