Itt vagyok

“Amit a legjobban szeretek a városban, az a lehetőségek.” Sabján Johannával beszélgettünk

2000-től több műsorban is dolgozott a TV2-nél, majd a divat.hu
főszerkesztője lett. 2005-ben és 2006-ban az Ötletház magazin
munkatársa, és az Ötlet-tér című belsőépítészeti magazin főszerkesztői
teendőit látta el. Ezután az M1 Kultúrház című műsor szerkesztője, 2007-
től pedig az RTL Klub Reggelijének egyik felelős szerkesztője volt. 2008
februárjától a Sanománál (mai Central Médiacsoport Zrt. – a szerk.) az
Otthon, az Atrium és az otthon.hu főszerkesztője. 10 éve pedig a fiatal nők
első számú magazinjának, a Cosmopolitannek a főszerkesztője – Sabján
Johannával beszélgettünk.

Rengeteg izgalmas pozícióban próbáltad már ki magad, de egy veled
készült interjúban azt olvastam, hogy életed egyik legszebb
pillanataként tartod számon, amikor megtudtad, hogy te lettél a
Cosmopolitan főszerkesztője. Milyen út vezetett idáig?

12 éves voltam, amikor elindult Pápán a városi televízió. Anyukám ötlete
volt, hogy jelentkezzem hozzájuk gyerekriporternek: már akkor is
szerettem novellákat írni, vagy verset mondani, ezért úgy gondolta, ezt a
műfajt is biztosan imádnám. A tévézés akkor még nem volt divatszakma,
nem akart mindenki a „médiában dolgozni". Az első riportsorozatban,
amiben közreműködtem (Nálatok laknak-e állatok – a szerk.)
állatorvosokat kérdeztem a kisállattartásról – valahogy így indult a
pályafutásom. Így visszagondolva sosem építettem tudatosan a
karrieremet. Egyszerűen az volt a célom, hogy azzal foglalkozzak, ami
érdekel. Az, hogy közben szórakoztam és még tanultam is, csak bónusz
volt. Ez jellemezte azt az időszakot, amikor tévézéssel foglalkoztam, és
ugyanezt érzem ma is, a Cosmónál.

Mi teszi olyan különlegessé a Cosmopolitant?

A Cosmo az egész világon a fiatal nők bibliája. 10 éve, amikor elkezdtem
dolgozni a magazinnál, alapvetően egy szórakoztató, pozitív,
önbizalomnövelő lapot szerettem volna készíteni. Egy olyan magazint,
amitől az olvasóink szexibbnek, tudatosabbnak és magabiztosabbnak érzik
magukat.
Eltelt 10 év, de az önbizalom kérdése – évjárattól függetlenül – még mindig
porondon van a nőknél és a szerkesztőség feladata, hogy ebben
maximálisan támogassuk őket. Egy nő akkor tud kiteljesedni, ha van
önbizalma, legyen szó karrierről, párkapcsolatról, divatról vagy szexről.
Volt olyan pillanat, amikor azt gondoltad, hogy túl nehéz a feladat?

Nem volt könnyű a helyzet, mert nagyon fiatal voltam, amikor kineveztek.
A koromhoz képest rengeteg munkatapasztalattal rendelkeztem, de
vezetőként nagyon sokat kellett fejlődnöm. Elsősorban emberileg, hogy
jobban tudjak azonosulni másokkal, hatékonyabban kommunikáljak az
elképzeléseimről, megtaláljuk a közös hangot. Azt hiszem, ebben
fejlődtem a legtöbbet a Cosmónál.

Október végén rendeztétek meg a Cosmopolitan Blogger Days-t,
immáron az 5. alkalommal. Honnan jött a konferencia ötlete?

A Cosmopolitan mindig is nagyon innovatívan reagált a piac változásaira.
Mi voltunk az első magazin, akik 9 évvel ezelőtt bloggerekkel kezdtek el
dolgozni. Mivel idővel egyre népszerűbb lett ez az akkoriban még inkább
hobbinak, mintsem szakmának számító jelenség, szükség volt arra, hogy
legalább évente legyen egy olyan konferencia, ahol tapasztalatot
cserélhetnek egymással a digitális szereplők. A legelső évben ez inkább
egy 100 fős baráti összejövetel volt 10-15 előadással. Viszont olyan
pozitív visszajelzéseket kaptunk, hogy újra és újra meg kellett
szerveznünk. Így jutottunk el odáig, hogy idén már két napos volt a
rendezvény, egy szakmai és egy kimondottan vloggereknek,
influencereknek, bloggereknek szóló nappal, valamint a Cosmopolitan
Blogger Awards díjátadóval. Nagyon büszke vagyok rá, hogy több, mint
1800 résztvevő fordult meg a Groupama Arénában.

_I7A9262
Hogyan telik egy átlagos napod főszerkesztőként?

Elsősorban arra fókuszálok, hogy a Cosmopolitan brand a lehető legtöbb
olvasóhoz, és a legjobb minőségben jusson el, legyen szó sales meetingről,
a csapatom lelki támogatásáról, vagy kéziratok olvasásáról. A napjaim
egyébként rendkívül változatosak és színesek, szerencsére évről évre
akadnak új feladatok, aminek örülök, hiszen rosszul viselem a
monotonitást.

Melyik cikkedre vagy a legbüszkébb?
A kedvenceim egyértelműen a szupermodellekkel készített interjúim.
Mindig is érdekelt, milyen történeteket találok egy emberfeletti szépség
mögött. Mihalik Enikő, Karlie Kloss, Palvin Barbara, Adriana Lima, vagy
Emily DiDonato…hatalmas élmény volt a velük való találkozás és
beszélgetés.

Milyen pluszt adott Budapest az életedhez?

Amit a legjobban szeretek ebben a városban, azok a lehetőségek. Hatalmas
szabadságot ad rengeteg programmal, emberrel és történéssel. Szeretem
azt érezni, amit a város egyébként tökéletesen közvetít: hogy csak rajtam
múlik, mit hozok ki az életemből.

Mit gondolsz, hol leszel öt év múlva?

Egy vagy két gyereket nevelgetek, de dolgozni is fogok közben,
valószínűleg digitális vonalon. Videós-content gyártással, vagy
influencerekkel és írással is szeretnék foglalkozni – de ami a legbiztosabb,
hogy jól fogom magam érezni közben.