A hatalmas Godzilla nem halt meg! A Nissan a 2023-as Tokiói Autószalonon debütált a 2024-es GT-R-rel, újabb évvel meghosszabbítva a régi, de még mindig kívánatos R35 GT-R-t. Hadd emlékeztesselek arra, hogy a jelenlegi generációs Nissan GT-R-t 2007 vége óta gyártják, és égetően teljes felújításra szorul, de az ikonikus modell nem hajlandó újjászületni. A japán gyártó ismét néhány finom frissítést adott a GT-R-nek, hogy még legalább egy évig aktuális maradjon. A változtatások között szerepelnek az átdolgozott aero-elemek, a hűtőrács módosításai, a felfüggesztés frissítései és az új, speciális kiadású burkolatok, köztük a T-spec. A Nissan néhány figyelemre méltó örökségi színt is hozzáadott.

A dizájnfrissítésekkel kezdődően a Nissan a GT-R elejét finoman újratervezte, remélve, hogy a leendő vásárlók mást fognak találni, mint a korábbi verziók. A legszembetűnőbb változás a keskenyebb hűtőrács formájában jelentkezik, ami láthatóan segít a hűtés javításában és a légellenállás csökkentésében. Azt is észreveheti, hogy a hűtőrács alsó részébe szerelt LED-es nappali menetjelző lámpákat is átformálták. A hátsó kialakítása is megváltozott, de erről később. A Nissan azt állítja, hogy figyelmet fordított a GT-R finomítására azzal a céllal, hogy kényelmesebb utazást kínáljon csökkentett zajjal és vibrációval. Míg megtartotta ugyanazt a dupla turbófeltöltésű, 3,8 literes V6-os motort, amely a Nismo változatban 591 lóerős, a többi termékkínálatban pedig 562 lóerős teljesítményre képes, a Nissan súlykiegyenlített alkatrészeket adott hozzá a további finomítás érdekében.

Ami az új felszereltségi szintet illeti, az új Nismo Special a teljesítményre összpontosít. Az erősebb motorhangolás mellett a Nismo változat masszív hátsó szárnyat, hatalmas szénszálas hátsó diffúzort, speciálisan hangolt felfüggesztést és az első tengelyhez mechanikus, korlátozott csúszású differenciálművet tartalmaz. Emellett karbon Nismo motorháztetőt és új Recaro koromfekete üléseket is kapott.

A másik új felszereltségi szint a T-spec, amely a Premium fölé réselt, és egyensúlyt kínál a kényelem és a teljesítmény között. Egyelőre a 2024-es GT-R csak a japán piacra készült; emlékezhet, hogy a Godzilla Európában tavaly leállt a szigorú emissziós szabályok miatt. Arról nincs hír, hogy megjelenik-e az amerikai piacon vagy sem.

Forrás: luxurylaunches.com