Képzeld el, hogy megtervezed minden idők egyik legikonikusabb szuperautóját, aztán a rendőrök elkapnak, mert túl gyorsan hajtottál, miközben a saját alkotásod ritka példányát vezeted; vadul hangzik, igaz? Pontosan ez történt a legendás japán ipari formatervezővel, aki a Ferrari Enzo tervezéséért felelős csapatot vezette. A The Japan Times szerint Kiyoyuki “Ken” Okuyamát tavaly októberben kapták el a rendőrök, mert egy festői hegyi úton száguldott végig Japánban a Ferrari Enzo szuperautójával. A 63 éves férfit állítólag 128 km/órás (~79mph) sebességgel hajtott egy vidéki mellékúton szülővárosában, Yamagata prefektúrában (Japán észak-középső részén), ahol 40 km/órás (~25mph) sebességkorlátozás van érvényben.

Az ügy idén februárban került bíróság elé, ahol Okuyama bűnösnek vallotta magát a vádakban. A világhírű dizájner azonban egyedi indoklással állt elő, hogy megindokolja a 3 millió dolláros szuperautóval való túlzott sebességtúllépését. Okuyama a bíróságon azzal érvelt, hogy bizonyos sebességet kellett tartania, hogy elkerülje a Ferrari Enzo túlmelegedését. Azt állította, hogy a sebességhatár alatti vezetés nem táplálta volna elég levegővel a szuperautó 6,0 literes V12-es motorját ahhoz, hogy hűvösen tartsa azt. Az ügyészséget nem hatotta meg a logika, ezért négy hónap börtönbüntetést követelt.

“A gyorshajtás mértéke jelentős volt, és rendkívül veszélyes volt” – döntött Osamu Imai bíró a Yamagata kerületi bíróságról, miközben az ügyészek követelésének megfelelően négy hónap börtönre ítélte Okuyamát. A dizájner azonban felfüggesztett büntetést kapott, amelynek értelmében elkerülheti a börtönbüntetést, ha a következő két évben tisztán tartja magát. Bár Okuyama csak hajszál híján megúszta a börtönt, nagyon kell majd vigyáznia, nehogy meggondolatlanul gázt adjon saját alkotása volánja mögött. Közvetlenül a bírósági végzés bejelentése után Okuyama azt mondta az újságíróknak: “Gondoskodom róla, hogy ez soha többé ne forduljon elő, és hozzájárulok a társadalomhoz. Nagyon sajnálom.”

Ken Okuyama és illusztris tervezői karrierje
Az 1959-ben született Okuyama korai éveit Yamagatában töltötte, Észak-Japán egy festői részén, amely a hófödte fenyőfákról, a lenyűgöző síterepekről és a meleg forrásokról ismert. Később az Egyesült Államokba költözött, hogy autótervezést tanuljon az Art Center College of Designban, majd Okuyama a General Motors tervezőjeként kezdte pályafutását. A GM-nél eltöltött négy év alatt az ipari formatervező állítólag a negyedik generációs Chevrolet Camarón dolgozva mutatta meg tehetségét. Az amerikai gyártónál eltöltött idő után Okuyama-t a Porsche alkalmazta, ahol a Porsche 911 996-os generációjának és az első Porsche Boxster tervezéséért volt felelős. Karrierje azonban új csúcsra ért, amikor 1995-ben a híres Pininfarina tervezőcégnél vállalt munkát. Nemcsak ő lett az első nem olasz, aki egy Ferrari-modellt tervezett, hanem ő vezette azt a csapatot is, amely a Ferrari Enzo-t megalkotta.
Forrás: luxurylaunches.com