A BMW bemutatta zászlóshajójának, az i7 elektromos limuzinnak páncélozott Protection változatát, amelyet a világ első, tisztán elektromos hajtásláncú, polgári használatra szánt páncélozott autójaként reklámoznak. Az i7 Protection névre keresztelt páncélozott elektromos limuzint a bajor autógyártó a normál 7-es sorozatú modell Protection változatával együtt mutatta be. Mindkét modell azonos osztályú VR9 ballisztikai védelmet kínál, amely biztosítja, hogy az utasok védve legyenek a robbanóanyagok közvetlen találatával és a lőfegyveres támadásokkal szemben.

A BMW egy képsorozatot tett közzé, amelyen látszólag az egyik Protection modell tesztbábuja látható. A karosszérián több száz golyó ütötte lyuk látható, míg az ablakok súlyosan sérültnek tűnnek, de szerkezetileg épek. Az autó belsejéből készült képen látszik, hogy az utastér a külső vérengzés ellenére teljesen érintetlen.

A BMW állítása szerint az új 7-es sorozat fejlesztése során figyelembe vették az új Protection modellek “integrált biztonsági koncepcióját”. A német gyártó szerint az i7 Protection képes ellenállni a 7,62 X 54 R páncéltörő lövedékeknek, emellett robbanótöltetekkel védelmet nyújt a dróntámadások ellen. A magas szintű védelmet a BMW Protection Core néven ismert, önhordó védőcellának köszönhetően érik el.

Külseje melegen alakított acélötvözetből készül, míg a tető és az alváz páncélozott anyagokból épül fel a légitámadások és robbanóanyagok elleni védelem érdekében. Mindkét modell 20 colos könnyűfém keréktárcsákat kap, amelyeket speciálisan kifejlesztett Michelin run-flat abroncsokba csomagolnak. A Protection modellek emellett számos opcionális felszereltséggel is rendelhetők, mint például a frisslevegő-ellátó rendszer vagy az automatikus és kézi kioldással ellátott tűzoltó készülék, amelyek extra támogatást nyújtanak a különleges támadási forgatókönyvek esetén.

A BMW i7 Protection az i7 eDrive60 alapjaira épül, de az M70 xDrive alkatrészeit használja. Két villanymotor hajtja, amelyek elektromos összkerékhajtást hoznak létre, és együttesen akár 544 lóerős teljesítményt nyújtanak. A páncélvédelemmel járó többletsúly azonban erősen rontotta az elektromos limuzin teljesítményét. Bár a BMW nem árulta el, hogy az i7 Protection mennyi plusz súlyt kapott, a 0-62 km/órás sprint kilenc másodpercet vesz igénybe, szemben a széria eDrive60 4,7 másodperces idejével.

A végsebesség szintén 99 mérföld/órára korlátozódik. A BMW úgy döntött, hogy nem árulja el a páncélozott i7 hatótávolságát egy feltöltéssel, ami várhatóan jóval rosszabb lesz, mint a széria i7 becsült hatótávolsága, ami 295 mérföld. Az árazást szintén nem jelentették be egyelőre, de az i7 Protection kizárólag Európában lesz elérhető, és megrendelésre készül.
Forrás: luxurylaunches.com