Itt vagyok

Stringboost – a jövő zeneoktatási módszere

Milyen formában született meg az első megoldás?

Első formájában ez egy A4-es lap volt, rajta a rendszer papír alapú megjelenítésével. Ez egy táblázathoz hasonló eszköz, amin egy „csúszka” használatával tudom azonosítani, hogy a kottában lévő hangot melyik húron, melyik ujjammal és melyik bundon kell lefogni. Ekkor még csak a tankönyvi oktatás kiegészítőjeként gondoltam erre a módszerre és Hangjegyolvasónak hívtam. Az volt a tervem, hogy akár a meglévő tankönyvek segédeszköze is lehetne. Aztán elkezdtem a felhasználásán gondolkodni és rájöttem, hogy ez egy újfajta hangszerhasználat oktatását tudná megvalósítani Magyarországon és a világban.

Miben más ez, mint a többi gitár oktatási módszer?

A legnagyobb erőssége, hogy egyszerre tanítja meg a tanulóval a zeneelméletet és a hangszerhasználatot, de mindezt egy játékos, kezdők számára is könnyen feldolgozható keretek között valósítja meg. A hangszerhasználaton keresztül szeretteti meg a zeneelméletet is, nem frusztrált zenélni akaró tanulókat teremt, hanem kiegyensúlyozott és alkalmazni tudó, tudással rendelkező zenészeket nevel. Későbbiekben a Hangjegyolvasót, hogy megállja a helyét a nemzetiközi oktatásban is StringBoost-nak kereszteltem.

Kinek ajánljátok ezt a módszert?

A Stringboost módszertant azoknak ajánljuk, akik valóban érteni akarják, képzett zenészekké szeretnének válni. Az új rendszer segítség lehet a tanárral tanulni kívánóknak és akár az újrakezdőknek is, akik önállóan akarnak haladni ezen az úton.

guitar-3957586_960_720

Ez az eszköz csak papíron létezik?

Lehetőségünk nyílott 2015-ben egy pályázat keretén belül nem csak papír alapon, hanem egy mobil alkalmazás formájában is elkezdeni a Stringboost módszer kidolgozását és megvalósítását. Ez azért is fontos, mert így egy teljesen új tanítási élményt is tudunk biztosítani a tanulóknak, összefogva az összes előnyét a módszernek; zeneelméleti ismereteket, ritmust, hangkereső funkciót és visszaellenőrzés és ellenőrző kérdéseket a leckék közötti továbbhaladáshoz.

Hogyan kezdtétek el kidolgozni a teljes rendszert?

Érdekesség, hogy a Hangjegyolvasó első verziója egy karton doboz oldalára felrajzolva valósult meg (minden nagy start-up egy szalvétán kezdi az életét, mi dobozon kezdtük), majd ebből lett az A4es formátumú Hangjegyolvasó, melyet mintaoltalommal védettünk le. Ezt követően kezdtem el azon gondolkodni, hogy hogyan lehetne ezt a magyar és nemzetközi zeneoktatásban felhasználni, ekkor született meg az ötlet, hogy ennek egy új tanítási módszertannak kell lennie, hiszen megváltoztatja a tanulók tanulási és fejlődési élményét és emészthetőbb formában, feszültségek nélkül sajátítják el a gyakorlati hangszerismereteket az elmélettel együtt, valamint egy új hozzáállást követel meg a zenetanároktól is. 

Mi a következő lépés?

Most leginkább vállalkozó kedvű gitár tanárokra és tanulókra lenne szükségünk, akik kipróbálnák és elolvasnák a könyvet és visszajelzéseket adnának a kialakított módszerről, ehhez keresünk most jelentkezőket. Mint mondtam, szeretnénk folyamatosan tökéletesíteni a módszert, de ez nem megy a felhasználók visszajelzései nélkül. A tesztelési időszakot követően pedig szeretnénk elkezdeni az értékesítésen dolgozni, hogy minél több tanulni vágyóhoz eljuthasson a Stringboost módszer.