Itt vagyok

RECnGO – Eláruljuk, hogyan fogsz megélni az “élőzésből”

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

 

November végén futottunk össze a Supermodel of the Year gálán a RECnGO csapatával, akik élőben közvetítették a castingot és a gálaestet is. Egy olyan eszközzel közvetítettek, amivel eddig még nem találkoztunk a piacon és ennek kapcsán kezdeményeztünk egy beszélgetést a három alapítóval.

Hogyan tudnátok megfogalmazni röviden, mivel foglalkozik a RECnGO, hogy kell ezt elképzelni?

Szél Gergely: A RECnGO leginkább azokat a feltörekvő mobilvideósokat segíti minőségi tartalmak előállításában és hatékony tartalomterjesztésében, akik szeretnék, ha kedvenc tevékenységükkel jövedelmet is termelhetnének maguknak. Ehhez nyújtunk segítséget az alkalmazásunkkal, ami hamarosan letölthető az App Store-ból és a Google Playből egyaránt, valamint Multi-Rig nevű telefontartó eszközünkkel. A RECnGO alkalmazás egy élő közvetítéseket disztribútáló szakmai közösségi platform, a Multi-Rig pedig ennek egy fizikai kiegészítő, tartalomgyártást segítő eszköze.

_mg_0505_720

Ezek a mobilvideósok, amolyan influencerek lennének?

Fazekas László: Igen is és nem is. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egy influencer lehet jó mobilvideós, de egy jó mobilvideós nem feltétlenül influencer. Vagy még nem az. A célcsoportunknak része a manapság nagyon divatos és a márkák/reklámozók által is sűrűn foglalkoztatott influencer réteg, de nem feltétlenül csak azokat célozzuk, akik már elérték azt a szintet, hogy a kifejezés jelentéséből adódóan tényleg valós befolyással tudjanak lenni kisebb vagy nagyobb tömegekre is akár. Mi azokat is megszólítjuk, akik érzik magukban a tehetséget, de szükségük lenne a megfelelő segítségre, hogy elinduljanak az úton. Vagy akár azokat is, akik tegyük fel microinfluencerként léteznek, azaz még nincsen annyira kiterjedt követői bázisuk, hogy arra egy márka mondjuk felfigyelne, de egy bizonyos speciális réteg tényleg követi őket és a tartalmukat fogyasztják. Ha úgy nézzük, akkor a célcsoportunk egy folyamatosan fejlődő közeg, akik remélhetőleg a mi termékeink használatával egyre gyorsabban tudnak a képzeletbeli influencer ranglétrán felfelé lépdelni és mindeközben nem szeretnének túl mélyen a pénztárcájukba sem nyúlni.

Honnan jött a RECnGO alapötlete?

Schwarz Gábor: Ustreames múltamból adódóan mindig is foglalkoztatott üzleti szinten is az élő közvetítések világa, de nagyjából 2 éve, 2017 elején jött először a gondolat részemről, hogy valamit kezdeni kéne ezzel az új lehetőséggel, miszerint már Facebookon és Instagramon is tud bárki publikus live közvetítéseket indítani. Egyértelmű volt, hogy ez a “közösségi élőzés” teljesen új lehetőségeket nyit meg majd. A Multi-Rig első verzióját pár hónap alatt raktuk össze Gergővel és azzal kezdtük el az első ilyen élő közvetítéseket, leginkább ügynökségeken keresztül márkáknak. A visszajelzések nagyon bíztatóak voltak, sokan kérdezték, hogy lehet-e tőlünk venni ilyen eszközt, így elkezdtünk komolyabban foglalkozni a dologgal. László akkoriban a Müpa digitális marketing vezetőjeként dolgozott és a 2017-es Budapesti Tavaszi Fesztivál kapcsán pont abban gondolkodott, hogy ki szeretné használni ezt az új lehetőséget a közösségi médiában. Akkor még nagyon friss volt ez a megoldás és mint sokan mások, ők is keresték a fogást rajta, de végül ősszel a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál ideje alatt már pontosan tudták, hogy mit és hogyan szeretnének és így az elő közös élő közvetítés sorozat létre is jött velük.

Fazekas László: Amit akkoriban én egy marketing szolgáltatásként rendeltem meg, azóta fizikailag is testet öltött a Multi-Rig nevű, speciálisan élő közvetítések lebonyolítására kialakított telefontartóban és a hozzá kapcsolódó, hamarosan bárki által letölthető okostelefonos alkalmazásban, ami azóta is folyamatosan a megszerzett tapasztalatokra épülve formálódik. 2018 szeptemberében, a Müpától való távozásommal egy időben csatlakoztam én is a csapathoz, hiszen a termék már meggyőzött a gyakorlatban és láttam benne fantáziát. Azóta rengeteg új ötletet és irányt fogalmaztunk meg már közösen. Igazán izgalmas időszak és hatalmas lehetőségek várnak ránk itthon is, de főként a nemzetközi piacon.

És mi az a speciális valami, amit ez az eszköz és a hozzá kapcsolódó alkalmazás tud?

Fazekas László: Alapvetően maga az alkalmazás és a telefontartó (Multi-Rig) arra van kitalálva, hogy segítse az élő közvetítést bonyolító személyt a klasszikus hibák kiküszöbölésében (pl. remeg a keze, nem bírja egyenesen tartani, belenyúl a kamera képébe, letakarja a mikrofont az ujjával, bejövő hívása van közvetítés közben, lemerül idő előtt a telefonja, sávszélesség kiszámíthatatlansága, stb.), hogy maga az élő közvetítés minél minőségibb és élvezhetőbb legyen az azt fogyasztók számára. Ezek egyébként apró dolgoknak tűnhetnek, azonban a mai napig 10-ből 9 közvetítésnél látjuk, hogy elkövetik azokat a hibákat, amiket a RECnGO használatával el tudnának kerülni.

Szél Gergely: Konkrétan van egy gyűjteményünk a céges szerveren olyan közvetítésekről, ahol ezeket a tipikus hibákat elkaptuk egy-egy élő közvetítés kapcsán.

Fazekas László: Igen, ezekből a hibákból mi folyamatosan újabb és újabb ötleteket merítünk.

Most, hogy mondjátok én is találkoztam már olyan élő közvetítéssel, ahol a kamera képe el volt fordítva. Nem is nagyon értettem, hogy miért van így.

Schwarz Gábor: Na pont erről beszélünk például. Ez egy annyira tipikus hiba, hogy Dunát lehet rekeszteni az ilyen közvetítésekkel. Ilyen és hasonló, minőség-romboló hibáknak a kiküszöbölésére jött létre részben a RECnGO. Ezen túl pedig a hosszútávú célunk, hogy egy olyan minőségi UGC (user generated content) gyártó közösséget hozzunk létre, akik leginkább live közvetítésekre specializálódnak és ebből szeretnének jövedelemhez is jutni úgy, hogy kapcsolatba lépnek a rendszerünkön keresztül a megbízói oldallal (márkák, események, hírcsatornák, stb.). Számunkra az a legfontosabb, hogy a RECnGO használói minél jobb minőségű tartalmakat gyártsanak, amelyeknek közösségi elérésével pedig, ha akarnak, akkor élni tudjanak a megbízói oldal résztvevői is.

_mg_9998_

Mennyi ideig tartott a fejlesztése a termékeknek?

Szél Gergely: Magát a Multi-Riget közel másfél évig fejlesztettük, amíg abba az állapotba nem jutott, ahogyan most jelenleg használjuk (a jelenlegi már konkrétan a negyedik generációja a terméknek) és ahogy hamarosan bárki meg is vásárolhatja majd tőlünk. A tervezésnél fontosnak tartottuk, hogy olyan eszközt készítsünk, ami több szinten kompatibilis a videos és fotós kiegészítőkkel, egyéb perifériákkal pl.: állvány, vaku, puskamikrofon, stb. Itt sokat jelent számunkra nagyon az, hogy stratégiai partnerségben állunk a Sennheiserrel is 2018 eleje óta. Rengeteg tesztelésen vagyunk túl és 2018-ban az első itthoni Influencer Fesztiválon és a többedszerre megrendezésre kerülő Telekom videós gálán is leteszteltük a célcsoporton a terméket és komoly sikert aratott, nagyon szerette mindenki, komoly listánk van azokból, akik az első vásárlók között szeretnének lenni a termék piacra kerülését követően.

Fazekas László: Az alkalmazás fejlesztése 2018 közepén kezdődött meg és jelenleg az utolsó simításokat végezzük rajta. Közel fél évig terveztük az appot is, pont abban az időszakban, amikor mi is találkoztunk a tipikus felhasználói problémákkal, így tényleg valós piaci insightokra épül a megoldásunk.

Említettétek, hogy a termék fejlesztésével egy időben szolgáltatás szintjén is elérhetőek vagytok. Azt lehet tudni, hogy kiknek dolgoztatok már?

Schwarz Gábor: Több alkalommal is lehetőségünk volt a Müpának és az intézményen keresztül a Budapesti Tavaszi Fesztiválnak, valamint a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválnak is dolgozni, de ügyfeleink között tudhatjuk a Budapest Safaryt, a W.UP-ot, a Central European Startup Awardsot, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központot, vagy akár a Magyar Marketing Szövetséget is. Ügynökségek szintjén dolgoztunk már az Adamsky Budapestnek, a VR 360 Crew-nak és a Hinora Groupnak is, akik azóta már Positive Group néven tevékenykednek a piacon.

Szél Gergely: A közvetítéseknél fontos elmondani, hogy rövid 5-10 perces bejelentkezésektől kezdve, akár több mint 3 órás közvetítéseket is bonyolítunk. Ez mindig az aktuális témától és a lehetőségektől függ.

Hol tartotok a megvalósításban? Mikortól érhető el az alkalmazás és mikortól rendelhető a telefontartó eszköz?

Szél Gergely: Az okostelefonos alkalmazásunkon az utolsó simításokat végezzük, a Multi-Rig pedig elő van készítve sorozatgyártásra. Jelenleg a piacra lépéshez szükséges tőkebevonás időszakában vagyunk és befektetői tárgyalásokat folytatunk. Reményeink szerint 2019 első felében már bárki letöltheti majd az appot és kezébe foghatja a telefontartó eszközt is.

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit