Itt vagyok

Nanushka – világmárka Budapestről

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

„Sándor Szandra márkája, a Nanushka a minimalista álom, célja a szépség új, laza megközelítése könnyen hordható dizájn és feminin hatások által” – írta a Forbes az év elején, amikor a magyar céget beválogatta a világ 12 legjobb márkája közé. A Nanushka ruháit immár 28 országban, csaknem 70 városban, több mint 160 boltban találhatjuk meg. Sándor Szandra adott interjút a BP Magazinnak.

Hogyan és mikor kerültél a divat világába?

A divat gyerekkorom óta hangsúlyos szerepet kapott az életemben, édesanyám a hetvenes évek végén kezdett el gyerekruhákkal kereskedni. Ő mesélte, hogy már egészen pici koromban is imádtam öltözködni és határozott elképzelésem volt arról, mit szeretnék viselni és mit nem. Beleszülettem, így természetessé vált számomra ez a miliő, tizenhét éves koromra pedig már egyértelmű volt, hogy ez lesz az én pályám is. A London College of Fashion tervezői képzésén szereztem diplomát, onnan hazatérve pedig egyből belevágtam a saját márka kialakításába.

Az új üzlet már nem csak bolz (Fotó: Dan Glasser)

Az új üzlet már nem csak bolt (Fotó: Dan Glasser)

Mi hozta az áttörést? Mitől lett a Nanushka világszerte ismert?

A katalizátor a vőlegényem, Baldaszti Péter cégbe lépése volt, az ő vezérlete alatt nyitottunk határozottan a nemzetközi piac felé. Az áttörés a februári New York Fashion Week debütálásához köthető, ez mérföldkő, nemcsak a márka, de talán a hazai divat életében is. Azóta Los Angelesben nyílt pop-up üzletünk, amire szintén elképesztően büszkék vagyunk.

Mi inspirál egy-egy kollekció megálmodásakor?

A leginspirálóbb számomra mindig a végletek közti harmónia megteremtése volt. Tervezőként azt hiszem, ez a legfontosabb motivációm. Jelenleg a különböző kultúrák sokszínűsége, az azokon kirajzolódó különböző történelmi érák lenyomatai foglalják le a fantáziám. Budapestet ilyen tekintetben is fontos helynek tartom, hiszen tökéletesen tetten érhetőek kelet és nyugat hatásai – elképesztő, milyen változatosan jelennek meg mind az építészet, mind a gasztronómia vagy az esztétika terén.

Londonban végeztél, mégis hazatértél elindítani a márkád. Miért?

Abszolút érzelmi döntés volt. Nagyon szerencsés helyzetben voltam, sokat utazhattam, Londonban pedig tanulmányaim miatt huzamosabb ideig is éltem. Minél többet láttam és tapasztaltam, annál biztosabb lettem abban, hogy Budapestnek a világon is egyedülálló energiái vannak. Azon felül, hogy a családom és a barátaim – alapvetően a gyökereim – ide kötnek, igazán elképzelni is csak itt tudom magam.

Sztárok Nanushka-ruhában

 

Mit adott Neked Budapest?

Hol is kezdhetném, a lista elég hosszú! Budapesten születtem, tehát gyermekkorom összes szép emléke ide fűzhető. Ugyan az ötlet már a Londonban töltött évek alatt megszületett, a Nanushka megalapítása és az első üzlet is itt kapott helyett. Ezeken felül nagyon jó kapcsolati hálóm alakult ki itt, rengeteg embert ismerek, akik mind a munkámban, mind a magánéletemben fontos szerepet töltenek be. Valamint inspirációt is kaptam: Budapestnek nemcsak látványa van, hanem egy nagyon összetéveszthetetlen érzése is.

Egy-egy kollekciód milyen sajátosságokat visel magán?

A kollekciók kialakítása során a legfontosabb alapelvem a funkcióvezérelt esztétika. Ha valami célszerű és letisztult, az számomra egyet jelent a szépséggel – ez, valamint a végletek közti harmónia megteremtése állandó. Az idei kollekciók fő mozgatórúgója a kultúrák közti izgalmas párbeszéd, a nyári kollekcióban például a keleti hatású állatmintás darabok, az antik selyem, szaténruhák állnak párban a vadnyugatra jellemző bandana mintával és a klasszikus farmeranyaggal.

(Fotó: Dan Glasser)

(Fotó: Dan Glasser)

A Nanushka mára nemzetközileg elismert brand – több amerikai celeb is viselte már a darabjait.

Valóban, Jennifer Lawrence, Emma Watson, Uma Thurman, Hailey Baldwin, Kourtney Kardashian vagy éppen Maisie Williams is. Ők mind nagyon más karakterek, ez pedig azt mutatja, hogy a márka filozófiája érvényesül. A darabok illeszkednek viselőjükhöz, könnyen kombinálhatóak.

Mesélj a budapesti üzletedről! Tervezel nyitni külföld felé is?

Az új üzlet azért is fontos nekem, mert a koncepció kialakításától egészen az utolsó apró részletig (berendezés, kiegészítők) a sajátunk, mi álmodtuk meg. Az új üzlet valójában nem is csak bolt, kávézó és közösségi tér is egyben, ahol rendszeresek a változatos programok. Ezen felül nemcsak ruhák, de különböző lifestyle termékek is megtalálhatóak (körömlakk, gyertya), ezeket én válogattam össze saját tapasztalatok alapján. Jelenleg Los Angelesben működik pop-up üzlet, de tervben van saját üzlet nyitása más külföldi nagyvárosokban is.

Mik a céljaid a jövőre nézve? Mire számíthatunk mostanában a Nanushka háza táján?

Nagyon büszkék vagyunk, hogy ilyen sok országban jelen vagyunk, ezzel kapcsolatos legfontosabb üzleti jellegű célkitűzésünk is: szeretnénk saját Nanushka-üzleteket nyitni világszerte. Ezen felül tervezői oldalról is rengeteg újdonság van tervben, szeretnénk például bevezetni további termékkategóriákat és dolgozunk egy nagyobb kiegészítő kollekción is. A legnagyobb esemény mostanában a New York Fashion Weeken történt prezentáció volt, ami hatalmas előrelépés. Ezután csak rajtunk múlik!

Hailey Baldwin

Hailey Baldwin

Jennifer Lawrence

Jennifer Lawrence

Uma Thurman (Fotó: Richie Buxo)

Uma Thurman (Fotó: Richie Buxo)

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit