Az elmúlt két évben szorosan követtük az Airspeeder Mk3 fejlesztését és fejlődését , amelyet a világ első elektromos repülő versenyautójaként hirdetnek. Az ausztráliai székhelyű Alauda cég által megalkotott elektromos multikopterEz év elején teljesítette első tesztrepülését, felkészülve az első ilyen versenysorozatra. A cég most kiadott egy új videót, amelyen két Airspeeder repülőgépe látható, amint először versenyeznek egy gyorsulási versenyen, ami egy kis ízelítő arról, hogy mire számíthatunk az Airspeeder EXA Series névre keresztelt, személyzet nélküli versenysorozattól. Az első ilyen típusú gyorsulási versenyre egy ausztrál sivatagban került sor, és az Alauda mérnökeiből és hivatalos távoli tesztpilótáiból álló Team Alpha és Team Bravo összemérte az Mk3 versenyzőpárost.
Amint a videón is látható, a két Airspeeder Mk3 egy megjelölt húzószalagon versenyzett, pilótáikkal a földről távirányítóval irányították a repülő autókat. A húzószalag 300 méter hosszú volt, és a Team Bravo végül 96 mérföld/órás sebességgel áthaladva a célvonalon nyerte meg a versenyt. Az Airspeeder Mk3 idén februárban debütált. Az Mk3 nyolc propelleres oktokopter, annyi motorral, amelyek együttes teljesítménye 320 kW. A cég szerint a tolóerő-tömeg aránya meghaladja az F-15 Strike Eagle sugárhajtóműét. Ennek eredményeként a többnyire szénszálból készült repülő autó 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-60 mph-ra, végsebessége 124 mph, és 500 méter magasan repül. Míg az Mk3 egy távirányítós repülőgép, addig az Airspeeder Mk4 névre keresztelt következő generációs változat fedélzeti pilótát kap, amely 2022-ben saját versenysorozatot kap.
Forrás: luxurylaunches.com