Itt vagyok

Erőt ad és mosolyt csal – úgy, hogy önmagát adja

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

Facebook, Instagram, Snapchat? Már nemcsak ezekkel a felületekkel kell számolnunk Magyarországon sem, hiszen Itt a legújabb közösség, amely egyre nagyobb teret hódít: a Musical.ly. Az applikációt elsősorban fiatalok, többnyire a tinédzserek használják, és ennek megfelelően vannak olyan felhasználóik, akik nagyobb népszerűségre tettek szert társaiknál. Az egyik legnagyobb rajongótáborral Szász Dorina rendelkezik, aki a BP Magazinnak mesélt a történetéről, kihívásairól, vágyairól, céljairól.

 

Szász Dorina Magyarország egyik legismertebb musere, azaz Musical.ly-felhasználója. Csupán négy éve kezdte el használni ezt a felületet, amelyen ismert zenék segítségével állít elő produkciót. Ilyen rövid idő alatt is hatalmas népszerűségre tett szert – 2018 tavaszára már több mint 300 ezer rajongója volt Musical.ly-n, ez a szám pedig mostanra csaknem 400 ezerre nőtt!

„Hogy mióta több ez a számomra, mint egyszerű szórakozás? Január óta, akkor értem el a százezer követőt – emlékezett vissza Szász Dorina. – Áprilisban volt az első Muser Show, ami a médiában is nagy figyelmet kapott. Azóta kapok rendszeresebben felkéréseket, meghívásokat.”

Az áprilisi Muser Show-ra – amelynek egyik legnagyobb sztárja Dorina volt – a szervezők nagyjából 2500 visszajelzést kaptak, ám négyszerannyian érkeztek meg a helyszínre, a Mammuthoz. Hogy ne legyen nagyobb baj, végül a rendőrségnek is közbe kellett avatkoznia és lefújta a rendezvényt. Jól mutatja ez a történet azt a rajongást, ami körülveszi a musereket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Az volt az első jelentősebb közönségtalálkozó, előtte száznál többen nem jöttek el egy ehhez hasonló eseményre. Felmentem a színpadra, és nem akartam elhinni azt, amit láttam. Előtte nagyon izgultam, nem akartam olyat mondani, ami nem volt odaillő. Ez a rajongás viszont minden izgalmamat elvette, és csak magamat adtam.”

Dorina hangulatembernek tartja magát. Ha épp rosszkedvű, akkor flegma, ha ideges, akkor káromkodik, ha épp megörül valaminek, úgy tud lelkesedni és ugrálni, mint egy kisgyerek. Ami a szívén a száján – ezt szeretik benne a leginkább a követői. Na, meg az is ad egy különleges színfoltot a személyiségéhez, hogy – teljesen tudatosan – titkolja a korát a nagyvilág elől.

„Sokan azért sminkelik magukat, mert azt mondták nekik. Vannak, akik azért vesznek fel bizonyos ruhákat, mert Selena Gomez is olyat hord. Én nem ezt tanácsolom nekik, hanem azt, hogy legyenek önmaguk. Próbálok segíteni nekik, ahogy tudok, és sokan írják, hogy nem tudják, hol lennének nélkülem, hogy ha megnézik a videómat, jobb lesz a napjuk tőle. Már ezért megéri. Az ő mosolyukért.”

 

Skackerek és Nikkerek

A rajongóinak már külön nevük van, ők a skackerek, akik nemcsak kapnak erőt Dorinától, hanem adnak is neki, ami főleg akkor jelent sokat a számára, amikor sok kritikát kap. A negatív hangok azonban csak a közösségi médiában jönnek, élőben eddig csupán kedves közeledéssel találkozott.

Magyarország legnagyobb interakcióval bíró musere természetesen fent van a többi nagyobb, ismertebb közösségi felületen, köztük a Facebookon és az Instagramon is. Amikor élő videón jelentkezik be, azt rendszeresen több ezren nézik, és különféle témákról faggatják. Ám nemcsak őt, édesanyját (aki Nikosz Niki néven van fent Musical.ly-n) is sokan szeretik, aki szintén rövid idő alatt szerzett nagy követőtábort magának.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy így alakul az én történetem – kezdte Niki. – Úgy kezdődött, hogy Dorina megkért, töltsem le az alkalmazást, hogy lájkoljam a videóit… Utána elindítottam egy saját oldalt, de csak szórakozásból, többnyire közös videókat tettünk fel.”

Dorinán keresztül azonban őt is egyre többen ismerték meg, ezért úgy döntött, saját videókat is készít. Nem zavarta volna az sem, ha emiatt elveszít néhány követőt, ám épp ellenkezőleg történt, január óta 15 ezerről 95 ezerre nőtt a követői száma!

„Én is olyan vagyok, mint a lányom, őszinte, nem félek elmondani, amit gondolok, csak azzal a különbséggel, hogy felnőtt fejjel gondolkodom. Vannak témák, amiket természetesen máshogy közelítek meg, mint ő. Sokan kérnek tőlem tanácsot, kíváncsiak a véleményemre, és ha kell, a második anyjuk leszek.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az ő követői is elnevezték magukat, Nikkerek lettek. Anyja és lánya egyre népszerűbb lett, és így egyre több feladat is hárult rájuk, olyan igényeket tapasztaltak a rajongóiktól, amiket egyedül már nem tudtak elbírni. A tudatosabb kommunikációban, valamint a merchandisingban segít nekik egy csapat, a LikeGroup X Management, melynek tagjai üzemeltetik a webshopjukat, illetve segítenek nekik a közönségtalálkozók szervezésében és lebonyolításában.

Amellett, hogy Niki és Dorina szeretnének minél több helyre eljutni és találkozni országszerte a rajongóikkal, a társadalmi felelősségvállalásra is odafigyelnek. Hátrányos helyzetű gyerekeket látogatnak meg, valamint a Mopsz fajtamentés számára is adakoznak. Dorina a BP Magazinnak elárulta azt is, hosszú távon szeretne influencer lenni, valamint nagy álma, hogy országokat lásson, és egy nap Amerikába költözne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Szász Dorina termékei megvásárolhatóak a webshopjában, a www.szaszdorina.com oldalon!

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit