A CNBC szerint a NASA azt tervezi, hogy a Nemzetközi Űrállomást (ISS) privát űrállomássá alakítja a kereskedelmi űrutazók számára. Az űrügynökség tervei szerint az évtized végére visszavonul az űrállomás, és jelenleg értékeli a különböző cégek javaslatait magán űrállomások építésére, amelyek várhatóan évente több mint 1 milliárd dollárt takarítanak meg. A NASA által az év elején elindított Kereskedelmi LEO célállomások projekt 400 millió dollár összértékű szerződés odaítélését tervezi ezen magán űrállomások építésére. Phil McAlister, a NASA kereskedelmi űrrepülési igazgatója megerősítette, hogy az ügynökség már „nagyjából egy tucat javaslatot kapott” különböző cégektől.
Az ISS már több mint 20 éves, és engedélyezi, hogy 2024 végéig működjön. Valószínűleg azonban 2028 végéig meghosszabbítják élettartamát. A NASA körülbelül 4 milliárd dollárba kerül az ISS és az USA működtetéséhez, az űrügynökség a kiadások megosztásának vagy csökkentésének módjait vizsgálja. McAlister szerint a NASA azt akarja, hogy „csak egy legyen a sok felhasználó közül az elsődleges szponzor és infrastruktúra -támogató helyett” az alacsony Föld körüli pályán lévő állomások számára. Az űrturizmus iránti növekvő érdeklődéssel az ISS a nyugdíjazás közeledtével átalakulhat kereskedelmi űrcélponttá. Nem ez az első alkalom, hogy a NASA nyilvánosságra hozza az ISS kereskedelmi forgalomba hozatalára vonatkozó terveit. Néhány évvel ezelőtt az űrügynökség 140 millió dolláros szerződést ítélt oda az Axiom Space -nek az ISS -hez csatlakozó magánmodulok építésére .
A 2021 -es évre emlékezni fognak a történelemben, mint fontos mérföldkőnek a kereskedelmi űrutazási ipar számára. A VirginGalactic lett az első űrturisztikai cég, amely az év elején Sir Richard Bransonnal a fedélzetén végzett egy szuborbitális repülést, és alulmúlta Jeff Bezos Blue Origin című , 2021-ben július 20-án 11 perces szuborbitális járatán induló Blue Origin -jét. A SpaceX sikeresen elindította első, teljesen kereskedelmi célú Inspiration4 küldetését, amely három napot töltött a Föld körül. Valójában a befektetők csaknem 9 milliárd dollárt öntöttek az űrturizmussal foglalkozó magánvállalatokba, ami azt mutatja, hogy a kereskedelmi űrutazási iparág készen áll az indulásra.
luxurylaunches.com