Itt vagyok

A mi álmunk: mások álmait valóra váltani

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

 

Az a legjobb munka, amit te magad  végzel el. Perényi Andrásnak elege lett abból, hogy az egyébként jól működő webshopjainak olyan nehézkes kézben tartani a logisztikával kapcsolatos háttérfolyamatait. Emiatt kiépített magának egy korszerű rendszert, melyről hamar kiderült, óriási igény van rá a piacon. Így indult a Webshippy, a magyar fulfillment, az a kiszervezett logisztikával foglalkozó cég, amely webshopok százait segíti céljaik elérésében.

Honnan és mikor jött az ötlet, hogy elindítsd ezt a vállalkozást?

Néhány évvel ezelőtt létrehoztunk egy pár webáruházat, amelyek viszonylag rövid idő után nagyon szép eredményeket értek el. Feltűnt azonban, hogy a logisztika egy hihetetlenül összetett, bonyolult része az online kereskedelemnek a többi feladathoz képest. Manapság már nagyon könnyű elindulni, hiszen sok olyan online eszköz, szolgáltatás és persze elsajátítható tudásanyag áll rendelkezésre, melyekkel akár egy-két hét alatt létrehozhatunk egy webáruházat minden szaktudás nélkül. Könnyedén beszerezhetünk jó termékeket kedvező áron, innentől már csak a marketing és az üzletfejlesztés a feladat.

1

,,Akár nagyon sikeres vállalkozást is lehet így, a hagyományos utakhoz képest nagyon könnyedén felépíteni.”

Igen ám, de van az egésznek egy kemény része, maga a fizikai megvalósítás: a logisztika. Ez a fogalom foglalja magába mindazt, ami azután történik, hogy egy vásárló a webáruházunkban a Vásárlás gombra kattint, odáig, hogy a kezébe veszi a terméket. Ebbe beletartozik a termékek tárolása, összegyűjtése, számlázása, csomagolása, címkék nyomtatása, a futárral való kapcsolattartás, az utánvétek kezelése… Ráadásul ahogy nő a webáruház, ez a feladatrész úgy lesz egyre bonyolultabb.

,,Borzasztóan sok a hibalehetőség, és a hibázás nagyon drága.”

2

Utánaolvastunk a témának külföldi blogokon, hogy megtudjuk, vajon mások hogy oldják meg ezt a problémát. Így találtunk rá az order fulfillment fogalmára, ami konkrétan azt jelenti, hogy a teljes logisztikai folyamatot kiszervezik a cégből és rábízzák egy profira. Akkor még Magyarországon nem találtunk olyan céget, amelyik a mi elvárásainknak, illetve az ezeken a nyugati példákon át megismert színvonalnak megfelelt volna.

,,Elhatároztuk, hogy ezt a problémát megoldjuk saját magunknak.”

Megépítünk egy rendszert, automatizációkkal, folyamatirányítással, amely megkönnyíti a munkánkat. Ahogy egyre haladtunk előre, és egyre hatékonyabbá vált a folyamat, rájöttünk, hogy valószínűleg ez nemcsak a mi a problémánk Magyarországon. Ekkor mondtuk ki, hogy elindul a Webshippy, ami kiszervezett logisztikai tevékenységgel segíti az online kereskedelmi vállalkozásokat a növekedésben. Ahogy terjedt a hírünk, úgy jöttek az ügyfelek is – egyre többen döntöttek úgy, hogy kiszervezik a logisztikát.

3

Hol tart most a cég?

A cég számunkra is hihetetlen sebességgel fejlődik: a tavalyi évben közel tízszeres növekedést értünk el, jelenleg körülbelül kétszáz webáruházat szolgálunk ki egy kétezer négyzetméteres logisztikai központban. Tavaly öt alkalmazottunk volt, mostanra már harmincöten vagyunk. A legörömtelibb meglepetés, hogy az elején úgy gondoltuk, ez a szolgáltatás csak a kis, kezdő webshopok számára érték, azonban kiderült, a legnagyobb vállalatok is szívesen szabadulnak a logisztikájuktól – olyan, jól csengő nevek jelentek meg ügyfeleink között, mint a Butlers, a Zepter, vagy a Helia-D.

Ez igazán impresszív növekedés. Mi a titok?

Teljesen máshogy állunk ehhez az egész logisztika-ügyhöz, mint a hasonló cégek. Itthon ma már néhány klasszikus logisztikai cég próbálkozik fullfillmenttel is, de mi teljesen a “webáruház-gondolkodásmódra” vagyunk hangolva. Automatizálunk és átláthatóvá teszünk mindent – a rendszer titka egy saját fejlesztésű szoftver. A raktári tevékenységünk egészét az a központi szoftver koordinálja, ami az összes ismertebb webáruházmotorra két-három kattintással rá tud csatlakozni, összeköthető online számlázókkal és a futárcégek rendszereivel is. Élőben látjuk a webshopok rendeléseit, így órákon belül megtörténik a termékek összekészítése, csomagolása, számlázása és átadása a futárcégeknek. Ezzel ugyanazt a versenyelőnyt elérik akár a legkisebb webáruházak is, mint a jól ismert óriások. A régióban nincs más kiszervezett logisztikát végző cégnek ilyen innovatív rendszere. Természetesen a fejlesztés sosem áll meg, folyamatosan tökéletesítjük.

4

Biztos voltak időközben nehézségek, mélypontok. Volt olyan, hogy majdnem feladtátok?

Nem tudok kiemelhető nehéz pillanatot említeni, hullámvölgyek azonban vannak. Magyarországon a legnagyobb kihívás jelenleg az értékes munkaerő megtalálása, különösen, hogy világszinten is top IT sztenderdekhez tartjuk magunkat.

És mi a helyzet a hullámhegyekkel, mi volt az eddigi csúcspont?

Az álmot éljük, ami ugyancsak egy folyamat, nem egy adott csúcspont. Az álom elsőként az, hogy értéket adjunk a webshop tulajdonosoknak. Saját példából tudjuk, hogy a webáruház-üzemeltetést úgy is lehet végezni, hogy valaki az álmát váltja valóra. A webshop tökéletes eszköz arra, hogy valaki külföldön éljen és egy laptopról menedzselje saját vállalkozását. Ha nem is az egész megélhetését fedezi így, de kiváló kiegészítő anyagi forrást jelent sokaknak, ha a logisztikát nem neki kell lebonyolítani. Ez elengedhetetlen feltétel, és az a lehetőség, amit mi akartunk megteremteni – a jelek szerint sikerült is. A legjobb pillanatok talán azok, amikor például Ausztráliából kapunk egy képeslapot, amiben egy néhány hónapot ott töltő ügyfél köszöni meg a gördülékeny munkát és a lehetőséget, ami által ezt az utazást megtehette, vagy amikor elérzékenyült levelet kapunk egy nagy doboz csoki kíséretében egy másik ügyféltől, akinek az összes csomagja sikeresen kiment a karácsonyi hajtás időszakában, ami még soha nem fordult elő vele azelőtt.

5

Mik a Webshippy célkitűzései 2019-re?

Azt már tudjuk, hogy nagy segítség, amit nyújtunk, de nem mindenki tudja kiszervezeni a teljes logisztikát. A folyamatokat tényleg nagyon leegyszerűsítettük, amit lehetett automatizáltunk, emiatt sokaknak nagyon tetszik a szolgáltatásunk. Néhány cég számára azonban a fulfillment nem járható út – nekik eddig nem tudtunk segíteni. Mostanáig. Idén év elején úgy döntöttünk, miért ne adjuk ezen cégek kezébe a komplett megoldásunkat, amit saját maguk használhatnak? A szoftverünket dobozos formában is elérhetővé tesszük, így egy szakmai tanácsadással párosítva könnyedén átalakíthatják a meglévő folyamataikat, és a miénkkel hasonló színvonalú raktár-menedzsmentet építhetnek fel. A bérelhető megoldás keretében nemcsak az informatikai hátteret biztosítjuk, de minden olyan eszközt, ami a hatékony munkavégzéshez szükséges. A projekt már “béta” fázisban van: az első tesztügyféllel dolgozunk, bízunk benne, hogy hamarosan piacra dobhatjuk a kész terméket.

Határ a csillagos ég – lesz külföldön is Webshippy?

A környező országokban vannak lehetőségek, az e-kereskedelmi potenciál nagy, rohamosan fejlődik a régió és a fulfillment fogalmát is egyre többen megismerik. Egyelőre eléggé elöl vagyunk fejlettségi szintet tekintve a technológiánkkal, úgyhogy igen, el szeretnénk indulni külföldön is hamarosan.

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit